REKLAM
Panax Dr. Clavis Panax
Panax; kalp ve damar sorunlarında, hipertansiyonda, kan basıncının düzenlenmesinde, kolesterolün düşürülmesinde etkin bir gıda takviyesidir.
Murat Bardakçı

Murat Bardakçı


13 Mayıs 2008
font boyutu küçülsün büyüsün

İlber Hoca'ya yapılan bu ayıba sadece 'Oha!' denir


Prof. Dr. İlber Ortaylı'nın kim olduğunu anlatmama gerek yok, zira hemen herkesin âşina olduğu, çok kişinin de hayranlık duyduğu bir isimdir ve tarihi Türkiye'ye yeniden sevdirenlerin başında gelir.
Bünyesinde Türk Tarih Kurumu, Türk Dil Kurumu, Atatürk Yüksek Kurumu ve Atatürk Araştırma Merkezi gibi dört kuruluşun bulunduğu Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu, geçtiğimiz günlerde İlber Ortaylı'ya çok büyük bir ayıp, ayıptan da öte bir saygısızlık etti.
Yüksek Kurum, İlber Hoca'yı bilim dünyasında "Oryantalistler Kongresi" olarak bilinen ve kısa adı ICANAS olan "Uluslararası Asya ve Kuzey Afrika Çalışmaları Kongresi"nin dünyanın önde gelen oryantalistlerinin, yani doğu bilimcilerinin yeraldığı Uluslararası Danışma Kurulu üyeliğinden haber bile vermeden çıkartıverdi. Bilimsel kurulun İlber Hoca ile beraber ikinci Türk üyesi olan Prof. Taciser Onuk da yine Yüksek Kurul tarafından üyelikten çıkartıldı.

Kendi adlarını yazdılar
1873'ten buyana dört yılda bir değişik ülkelerde toplanan Oryantalistler Kongresi 37. toplantısını 2004'te Moskova'da yapmış, 38. kongrenin önümüzdeki Eylül ayında Ankara'da yapılması kararlaştırılmıştı.
İlber Ortaylı'nın Kongre'nin uluslararası kurulundan çıkartılmasının bahanesini, Ankara'da toplanacak olan 38. kongrenin hazırlıkları teşkil etti. İlber Hoca'nın yerine Ankara toplantısının evsahibi Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu'nun başkanı Prof. Sadık Kemal Tural'ın adı yazıldı; Prof. Taciser Onuk'tan boşaltılan yere de Kültür Bakanlığı'nın müsteşarı Prof. Mustafa İsen yerleştirildi. Ankara'daki Yüksek Kurum'un başındakiler İlber Ortaylı'yı tamamen liste dışı bırakmaktan çekindiklerinden olacak, bir tenzil-i rütbe yaptılar ve "Ulusal Düzenleme Kurulu" üyesi gösterdiler.
İşte, ilim merkezlerimizin ve ilim adamı unvanı taşıyan zevâtın işi getirdikleri son nokta: Dünya çapında bir âlimin ismi fütursuzca siliniyor ve o ismin yerine evsahipliği bahanesiyle başkalarının adları yazılıyor...

Şans eseri "Türk" oldu!

Dostum, yahut arkadaşım olduğu için söylemiyorum: Türkiye'nin gelmiş geçmiş en önemli tarihçilerinden olan Prof. Ortaylı'nın akademik kurumlar tarafından dünya çapında bir Türk bilim adamı olarak kabul edilmesi, çeşitli ülkelerdeki üniversitelerin eğitim kadrosuna şeref üyesi seçilmesi, meselâ son olarak geçen sene Rus Bilimler Akademisi'nin üyeliğine getirilmesi ve bütün bunların bir Türkiye Cumhuriyeti vatandaşına lâyık görülmesi, sadece tesadüflerin eseridir ve Türkiye için bir şanstır.
İlber'in, İkinci Dünya Savaşı mültecilerinden bir Tatar-Karaçay ailesinin 1947'de Viyana'da vatansız olarak dünyaya gelmiş bir çocuğu olduğunu belki bilmezsiniz.
Avrupa'nın göbeğinde kendisine yeni bir vatan arayan bu mülteci aile, başka herhangi bir ülkenin vatandaşlığını alma imkânına sahip bulunurken, Türkiye'yi seçti ve İlber, bu seçim neticesinde Türk vatandaşı oldu. Ortaylı ailesi Türkiye'yi seçmemiş olsaydı, karşımızda şu anda İngiliz, Alman, yahut Amerikan vatandaşı bir "Proffesor Ortayli" bulunacak ve bu yabancı âlimin eserlerini, Türkçe'ye yapılmış tercümelerinden okuyacaktık!
Üstelik, işin bildiğinizi zannetmediğim bir başka tarafı daha var: Prof. Dr. İlber Ortaylı, Türk Tarih Kurumu'na hâlâ üye olarak kabul edilmiş değildir!
Ve, bütün bunlardan sonra küçük bir soru: Önümüzdeki Eylül ayında Ankara'da yapılacak olan uluslararası kongrenin ana konuları arasında bulunan "Yurtta Sulh Cihanda Sulh Sürecinde Müzik" başlığı müzikolojik bakımdan acaba ne anlama geliyor? Birileri müzik ve müzik tarihi konusunda kitaplar yazan ama böyle bir başlığın esrarına bir türlü vâkıf olamayan bendenizi bu konuda lutfen irşâd edebilirler mi?

Kaynak: Sabah Gazetesi








Bu yazı 72,652 defa okundu.







Yorum ekleYorum ekle
Yorumlar (63)
  • Adem ÇELİKTAŞ / 13 Eylül 2011 21:20

    LOZAN ANTLAŞMASI

    merhabalar murat bey sizi gerçekten hayranlıkla izliyor ve beğeniyorum sizden bir ricam olacak her kesin agzında bir geyik var dolasıyor lozan bizim yer altı kaynaklarımızı çıkarmamızı engelliyor diye fakat ben lozanın antlaşmasını okudum böyle bir maddeye rastlamadım lütfen bana bu konuda yardımcı olurmusunuz böyle bir madde varmı yokmu diye veya biz neden petrolümüzü çıkartamıyoruz ben prof. yazısını okudum türkiyedi petrolün kalitesi düşük olduğunu yazmış beni bu lozan antlaşmasıyla ilgil aydınlatırsanız çok sevinirim şimdiden teşekkür ederim
  • ERDAL UMAY / 13 Ağustos 2011 05:14

    2. abdulhamit

    sayın murat hocam bir programınızda osman ertuğrul efendi abdulhamitin torunu dedem içki içerdi diye bir videosunu yayınladınız.. size sormak istediğim şu .. osman ertuğrul efendi 1912 doğumlu ve abdulhamit han 1918 yılında vefat etmiştir o zaman daha 6 yaşında olan birinin hafızasına güvenerek 2. abdulhamit hanı lekeliyosunuz ve onu sevenleri üzüyorsunuz lütfen sizden ricam işine gelen tarihçi değil real tarihçi olun ..
  • ülkü özer / 16 Aralık 2010 11:24

    Güzel türçemiz

    Araştırmacı... müzisyen... tarihçi olduğunu iddia eden sayın Bardakçı, İlber hocaya yapılan haksız değerlendirmeler için kullandığınız başlıktaki "Oha" çapınızı çok iyi gösteriyor. Yazdıklarınız doğru olsa bile yazının içeriğini baştan gölgeliyor. Cumhuriyet inkilaplarını eleştirene bakın derler ... Aldığınız müzik bilginizi takdir etmekle birlikte, alaycı ve herkonuda ahkam kesmeniz yüzünden sizi izleyemiyoruz.
  • huseyin.celik / 12 Aralık 2010 22:24

    ataturk

    Sevgili murat abi,benim bir yorumum degil bir sorum olacak Ataturk hakkinda.Gecenler you tube bakarken,Atarurkun Babasi Ali Riza degildir diyeanlatiliyordu,babasinin Mehmet efendi adinda birinin oldugu soyleniyordu.ve daha da kotu seyler daha yazmislardi.beni u konuda acaba aydinlatabilirmisiniz.son zamanlar Ataturku orenmeye calisiyorum,sizi izledigim icin sizi ben saglam bir kaynak olarak goruyorum vede cok beginiyorum.cevabinizi beklerim tesekurler
  • ferudun bakkal / 22 Kasım 2010 00:38

    Ali Aydın Beyefendi

    Ali Bey size aynen katılıyorum.Fikir için tebrik ederim...
  • abuzer kılınç / 19 Kasım 2010 17:56

    şefaat

    sayın bardakçı allah şefaat eden değilki. allah afedendir. şefaati insanların kendilerine çok yakın gördükleri, yolunda gittikleri, allah yolunda zamanını ve emeğini harcayan ulu, evliya, enbiya, peygamber, hayırlı evlat, şehadet şerbetini içen şehitler, .... evlat ana babaya, ana baba evlada şefaat eder.
    tık tııık allah şefaatçı değil allah af edicidir.
    bayraktar bayraklı hocamada bunu aynen anlat. o anlatımın sonunda şehitlik mertebesi de tartışılır. ki biz şehitlerimizi en azından ana babaya şefaatçı olarak biliyor ve söylüyoruz. şefaat konusundaki söylenen ler çok yanlış. çok yanlış. allah afedecidir, bağışlayandır, ....
  • A.Bora / 6 Ekim 2010 20:13

    Ilber Ortaylı

    Ilber Hoca oryantalist olmadığı gibi o kuruldan cıkartıldğına da hiç üzülmemistir kanaatimce. Ancak düsman ne stratejiler belirliyor onu anlamak için orada bulunmasında fayda varolabilir. Sorunuza gelince müziğin iç ve dış barışa ne katkısı olmus olabilir. Bu başlık altında ne kadar hikaye toplanabilir. Mesela düğünlerde halay çekerken biribirine sarılmış insanlar olabilir. Yine ayni sekilde turistik bir mekanda hep birlikte sirtaki oynayarak dış barış ta tesis edilmiş olabilir. Hoca olmaz demeyin neler oluyor su dunyada. Saglicakla kaliniz.
  • mecnun odyakmaz / 14 Temmuz 2010 08:57

    Makam?

    Murat hocam sana saygım sonsuz da bir makam olayı için kimseye oha demeye gerek yok. İlber Ortaylı'yı da o kadar övmüşsünüz ki, yarın Başbakan yapacaksınız kendisini. İnsanları abartmayınız; İlber Hoca tabii ki çok değerli birisi ama Tarih İlimi ondan daha değerli. Çok ufak şeyler yüzünden tartışmayalım, kimseye Oha da demeyelim.
    O zaman çok iyi Valilik yapan bir bürokratı merkeze alana da oha diyelim, böyle giderse her şeye oha deriz zaten. Bence gerek yok.
  • bir izleyici / 23 Haziran 2010 02:54

    pelin batu

    Bir medeniyet tepkisi, Pelin Batu KISKANÇLIĞI
  • Murat Demir / 30 Mayıs 2010 00:31

    Peki Ya İlber Ortaylı'nın Ayıbı

    Geçtiğimiz aylarda İlber Hoca bir konuşmasında "Doğu ve Güneydoğu'da üniversite açılmasın. Doğulular (Kürtler), gelsin de batıda kültürü görsün." demiştir. Bu adama şahsen ben saygı duymak zorunda değilim. Çünkü İlber Hoca yaşı ilerlediği için artık mantıksız konuşmaya başlamıştır.
  • CEVAT ÖZBASAN / 3 Mayıs 2010 10:01

    PELİN BATU

    Çok değerli murat bardakçı beyefendi,sizden acizane ricam programınıza pelin batu yu çıkarıp bizi lütfen germeyin,sizden allahınızı peygamberiniz seviyorsanız bunu yapmanızı istiyorum.biz millet olarak artık bıktık.sizi seviyoruz.saygılarımla,
  • Emine CEBECİ / 4 Nisan 2010 20:05

    OKULA DAVET

    Öncelikle yaptığınız çalışmaları gerçekten beğendiğimi belirtmek isterim.Ankara Ahmet Ulusoy Liseleri: Sosyal Bilimler Lisesi'nde okumaktayım tek isteğim sizinle tanışmak ve sizinle söyleşi yapmak isterim. Lütfen bizi tarih bilginizden muaf etmeyiniz. Müsait olduğunuz bir zamanda okulumuzda sizi ağırlamaktan şeref duyarız. Okulumuzun kapıları her zaman size açıktır. saygılarla...
  • mustafa Öztürk / 18 Mart 2010 13:57

    Tesekkürler

    Sayin Murat Bardakçi, Haber Türk televizyonundaki programinizi esim ile birlikte büyük haz alarak takip etmekteyiz, bizleri tarihi konular da aydinlattiginiz ve arada da lezzetli müzikler dinlettiginiz için tesekkür ederiz.
    Sayin Ilber Ortayli hocaya yapilanlar ise tek kelime ile ifade edilirse, kompleksten kaynaklanan TERBIYESIZLIKTIR.
  • Ferhat Odabaşı / 11 Ocak 2010 20:58

    okula davet

    Öncelikle yaptığınız çalışmaları takdir ederim.İzmir Mithatpaşa Teknik Endüstri ve Anadolu teknik Lisesi'nde okumaktayım tek isteğim sizinle yakından tanışmak ve sizi Mithatpaşa'nın değerli öğrencileriyle tanıştırmak isterim.Tabi sizde uygun görürseniz sizi okulumuza davet ediyoruz Mithatpaşa'nın kapıları size her zaman açıktır Mithatpaşa'yı daha yakından tanımak istiyorsanız okulumuza bekleriz...
  • Hidaet Yurtsever / 8 Ocak 2010 13:58

    Ilber hoca Turk mu?

    Ilber Ortayli hoca bana turk tarihini sevdiren kisidir! Tatarlar turktur ve Ilber hocada pekhala turktur!
  • ali aydın / 10 Kasım 2009 15:57

    dahaali@hotmail.com

    ilber hocayı geleceğin cumhur başkanı secelim.
    buna herkes evet demeli çünkü onunkadar türk yok bu ülkede.
    hem dışarıya hem iceriye bilgeliğimizi kanıtlayalım ha nedersinız.
  • müge toruk / 30 Ekim 2009 11:53

    kitap

    murat bey ben 15 yaşındayım ve sizin o kadar bilgili olduğunuzu görünce mutlu oluyorum herseyi biliyorsunuz benim tek bir sorum var size:şu ana kadar kaç bin kitap okudunuz...??
  • süreyya ural / 22 Ekim 2009 19:33

    minnet duyuyorum..

    size ve caslismalariniza sonsuz saygi duyuyorum ailemle sizi elimizden geldigince takip ediyoruz..calismalarinizi maddi manevi destekleyen ve halka sunmaniza yardimci olan basin,organistör ve elbette sevenlerinize de ayriyetten hayranlik duyuyorum..fakat sunu eklemeliyim kikitaplarinizi fazlasiyla iddiali yayinevleriyle piyasaya sürüyorsunuz,cok pahalilar.elbette arastirma ve emegin pahasi olamaz.fakat türkiyenin tarih okumasi&anlamasini istiyorsaniz asgari ücreti dikkate alarak fiyat belirlemenizi istirham ediyorum.
    saygilar..'
  • mecit çevirci / 6 Ekim 2009 02:30

    medayada olmayan olayı yaratan adamlar

    murat bardakçı ve fatih altaylı sizleri en içten dileklerle tebrik ediyoruz ve ntv cnn size teklif falan sunarsa lütfen gitmeyin haber turk teki gibi rahat bırakmazlar sizi
  • Ayşe Emel Eroğlu / 3 Ekim 2009 20:38

    Sayın Hocam,
    Bu çok üzücü habere bilmem ki ne demeli...Ne yapmalı bu ülkede.. Bu kafalar nasıl değişecek keşke bilebilsem. Ben bir öğretmenim ve açık söylemek gerekirse bu cehalet bu tutum beni hasta ediyor.. Bu akıl tutulması bitmeli artık !
  • Murat Bozacı / 2 Ekim 2009 16:13

    Selam ve Saygılar

    Murat Bardakçı sizi hem seviyorum hemde kınıyorum.Kullandıgınız fasca ve arapça kelimeleri Türkçe diye halka empoze ediyorsunuz.Sizin eksiğiniz Orta Asya tarihi ve Kıpçak ve Kıpçak çöl şivesi.İlber Hoca AKP ye yakın durmasının ödülünü aldı...Sizde Arapçı olmanın ödülünü alırsınız AKP tarafından....
  • basaran gülöz / 30 Eylül 2009 17:46

    sebep belli_??

    bu durumun tek sebei var oda herkesçe bilinen "ilber ortaylı sevmezliğidir" ben tarih mezunuyum hiçbir akademisyen sevmez ilber hocayı çünkü ömürlerinin onun gibi olmaya yetmiyeceğini iyi bilirler..bir de hocanın işinin piri olmasının getirdiği kibirliği var açıkçası..
  • muhammed mustafa yılmaz / 23 Eylül 2009 13:26

    black_deard@hotmail.com

    terbiyesizler diyorum açıkça başka bir şey bdemiyorum.zaten memelekette türk tarihi açısında yayralı olan tarihi unuttturmayan bir avuç kişi var.onlarıda elemine etmeye çalışıyorlar.insanların yada bazılarının kendi tarihine olan bu kin nedir anlayamadım.
  • Birsen Şimşek / 15 Eylül 2009 10:17

    sayın Murat Bardakçı Bir ortaçağ tarihçisi olarak yayınlarınızı ve eserlerinizi çok büyük bir beğeniyle izliyorum ve okuyorum.Birçok tarihçinin dahi içinde olmayan gerçekten muazzam bir tarih aşkına sahipsiniz..Lütfen halkımızı bu programları yaparak bilgilendirmeye devam edin.zira Türk milleti okumaktan değil dinlemekten daha çok hoşlanıyor.başarılarınızın devamını diliyorum
  • özgür ersoz / 26 Ağustos 2009 14:26

    söyleyeceklerimi sıraya koyup yazamıyorum tepem attı..!
  • evren öztürk / 19 Ağustos 2009 21:38

    Türk olmak Türk hissetmektir

    İlber hocanın Kırım Türklerinden olduğunu duymuştum. İlber Hoca gibi bu topraklar için kalbi atan herkesi Türk olsun olmasın el üstünde tutmamız gerektiğine inanıyorum. İlber Hoca bu ülkenin en kral bilim adamıdır.
  • amine" / 18 Ağustos 2009 14:56

    HAKLISINIZ

    hocamıza böyle bir ayıp yapacak kadar bayağı insanlar olamaz demek isterdim ama varmış. sn ilber hocanın kişilğini bilmeyenler ancak böyle yaparlar zaten...........
  • şafak ertas / 14 Ağustos 2009 18:20

    yok ya

    bu murat bardakcı harçları protesto edenlere gelince dayı cübbeli ahmetin karşısında süt dökmüş kedi.Her zaman yatar giib oturduğu koltukta cübbeli karşısında dururken sus pus oturdu vallaha artık ne hesabı varsa....
  • Haluk Goren / 4 Ağustos 2009 16:37

    Hocam mükemmelsiniz

    Murat hocam sizitarihin arka odası programı ile tanıdım .Lise son sınıf öğrenicisiyim ,programlarınuız kaçırmadan izliyorum .Yorumlarınıza konuşmanıza bilgi birikiminize hayranım .Hele ki geçen hafta ki tarhini arka odası programında harçlarla ilgili söyledikleriniz gerçekten harikaydı.Üniversiteye adım atacak bir öğrenci olarak söylediklerinize tamamen katılıyorum .

    Sizi izledikçe abim aklıma geliyor sizden bir hayli küçük olmasına rağmen hal ve haraketleriniz çok benziyor.O bilkent üniversitesinde öğretim görevlisi,siz hangi üniversitede professor sünüz acaba sizle tanışmak , elinizi öpmek isterim .Benim için unutulmayacak bir anı olur.
  • Hacı Yumuşakdiken / 27 Temmuz 2009 13:30

    Bir Kaç Mülahazam

    Siz ki TTK tarafından amatör tarihçi olarak bile kabul görmüyor, üstelik TTK gibi Atatürkün talimatı ile kurulan bir kuruma çamur atmaktan ictinab etmiyorsunuz. Tarih yazmak tarih yapmak kadar mühimdir.Yazan yapana sadık kalmazsa 'değişmeyen hakikat' insanlığı şaşırtacak bir mahiyet alır.Önce tarih yapanları tanıyın da sonra haddinize düşerse tarih yazın.
  • bekir nefesoğlu / 26 Temmuz 2009 18:41

    hep varolun emi...

    saygıdeğer büyüğüm murat bardakçı gibi derya/deniz enginliğindeki ve de elzemliğindeki değerlerimizin başımızdan eksik olmamasını allahtan dilerim...
    saygılar şelaledir önünüze efendim...
  • selda kılıç / 24 Haziran 2009 22:29

    Merhaba proğramınızı zevkle izliyorum. Yanlız proğramınızın birinde Fatih beyin gömleği mor, sizinde mendiliniz. Acaba mendil Fatih beyemi aitti. Merak ettim. Süpersiniz. Kolay gelsin
  • Ayse Duran / 2 Haziran 2009 17:38

    güzel ülkem

    bu konuda su söylenebılır sanırım. Allah uzun ömur versın İlber Hoca yı kaybettigimizde degerini anlayacagız sanırım.çünkü bu hep böyle oldu. O nun gibi insanları hep kaybedınce anlıyoruz deger verıyoruz.. insAllah bu sefer böyle olmaz..
  • SERCAN KORKMAZ / 26 Mayıs 2009 20:04

    Harika İnsan

    Gerçekten Her Cumartesi Gecesi Uyumuyor Sizi Takip Ediyorum Engin Bilgilerinizi Bizle Paylaştığınız için Teşekkür Ederiz
  • Cemalettin Üngör / 26 Mayıs 2009 16:52

    Tarihi bir bilim olarak algılamak...

    Tarihi,sadece resmi ideolojinin okullara dağıttığı bir ezber ve zihin bulandırma materyali olarak algılayanlara;
    Rahmetli İsmail Hakkı Uzunçarşılı,Sn.İlber Ortaylı,ve tarihi bir bilim olarak algılayan gerçek alimler "tehlike ve tehdit"tir.Bu gün eğer daha iki kuşak evvel kimlerden geldiğini bilmediği halde,ağzını doldura doldura resmi ideolojinin palavralarını ezberden sallayanlar bol miktardaysa;bundan hepimizin utanması ve ders alması gerekir.Akademik ayak oyunlarının,
    çekemezliklerin,haset ve kıskançlığın ülkemizde ne kadar yaygın olduğu da utanılacak bir gerçektir.Türkiye,tarihini bilimsel gerçekler ışığında öğrendiği ve kabullendiği zaman"büyük"olma yolunda gerçek bir adım atmış olacaktır.Sn.İlber Ortaylı topluma mal olmuş bir alimdir.Ne onu,ne de gerçeğe ışık tutan bilim adamlarını yemeye,siyasete kul olmuş bende ruhlu,prof.sıfatlı echel-i cühelâ'nın gücü yetmez.
  • Tuna / 11 Mayıs 2009 12:32

    Türk?

    Be adam sen kendinde misin akıl sağlığın da yerinde mi? İlber ortaylı türk değilse ahmet türk müdür türk? karacay ve kırımlılar etnik olarak türk. resmi tarih türklüğün resmi sınırlarını kendi sınırları ile belirler araya gündüz feneri ve fars bozuklarını da katarak. bu resmi tarihi okuyup kendine bundan bir dünya görüşü çıkaran insana netice olarak iğrenti ve acıma ile bakılabilir.
  • Ayşe Serap Şahin / 8 Mayıs 2009 13:03

    Teke Tek

    Ben 1960 doğumlu,ilkokul mezunu bir anneyim.Tesadüfen gördüğüm programınızı,zevkle izliyorum.Size ve Sayın Fatih Altaylı'ya saygılarımı sunuyorum.
  • erol karakuş / 5 Mayıs 2009 16:00

    fiyatlar

    hocam gerçekten sizi okumak bu fiyatlarla na mümkün ama her halukarda sizi ve çalışmalarınızı takdir ediyorum inşallah uzun yıllar bu konuda ülkemiz sizden faydalanır saygılar
  • aziz / 27 Nisan 2009 18:05

    ayıp

    Bu ayıbı yapanlara oha denir.
  • Halil Onur / 19 Nisan 2009 13:02

    kriz teyet geçmiyor...

    sayın murat hocam.sizi yeni yeni tanımaya çalışıyorum ve eserlerinizi toplamaya çalışıyorum.fakat ekonomik problemlerim yüzünden bunu bir türlü başaramıyorum.takdir edersinizki eserlerinizide yayın evleri pahalıya veriyor.en azından bende sizi tv ekranlarından takip etmeye çalışıyorum.sizinde o değerli araştırma ve eserlerinizi internette biz sevgili okurlarınızla paylaşmanızı diliyor ve sizi Allah'a emanet ediyorum.halilonur1983@hotmail.com
  • mücahit özderya / 3 Nisan 2009 15:23

    İlber hoca'nın değerini ne zaman değerini bilcekler acaba? İlber hoca'nın üstünden tarihçilik yapcaklarına biraz ilminden yararlanmaya çalışsalar artık... Saygılarımla
  • Mehmet Albayrak / 16 Mart 2009 16:56

    İlber Ortaylı'da Türktür

    İlber Ortaylı herKesten daha Türktür bir kere.Tatar-Karaçay Türklerindendir.Bende bunu anlamıyorum.Neden Türkiye dışındaki Türkleri bir ingilizle bir almanla bir arapla bir tutuyoruz anlamıyorum.Ki İlber hoca Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı bunun yanında.Keşke tüm Türk dünyasından insanlar anadoluya tekrar akın etse, yerleşse.Türkiyeninde biraz Türklere ihtiyacı var diye düşünüyorum.
  • yakup özdağ / 15 Mart 2009 12:35

    tenezzül etmeyin hocam

    zaten bizim ülkemizin en büyük kaybı değil mi bu işi ehline değil dayı oğuna verirler bizim ülkemizde.Bu yaptıkları çok büyük vebal ve günahtır.Çünkü maraongoza beyin ameliyatı yaptırmak kadar tehlikelidir bu eğer İlber hocamız gitseydi konferansa o işi bilen en iyi insan olarak tarihi katledilmekten kurtaracaktı şimdi bu insanların orda yanlış bişey söyleyip tarihimizi yerin dibibne sokma ihtimalleri % 0 dan % 50 nin üstüne çıktı.Aslında tenezzül etmeyin dedim ama hocam meydanıda bunlara bırakmayın sizin müzik tarihinde nasıl bir birikme sahip olduğunuzu takip ettiğim için biliyorum.TARİHİN ARKA ODALARI KARANLIK KALMASIN ! ! !
  • HASAN GÖKÇE / 23 Şubat 2009 17:11

    MURAT BEY'E

    SAYGIDEĞER HOCAM SİZİ HABERTÜRKTE SAYIN ALTAYLI İLE BERABER İZLİYORUM.TARİHİ ANLATMANIZ HARİKA.KONUKLARI SEÇERKEN DE TİTİZ DAVRANIYORSUNUZ..PAZAR AKŞAMLARI UYKUSUZ KALIYORUM AMA DEĞİYOR.SAYGILAR.
  • hasan gökçe / 23 Şubat 2009 17:09

    ne denir bilmem ki!

    DEĞERLİ TARİHÇİ İLBER HOCAYI COK TAKTİR EDİYOR VE SEVİYORUM.ONUN KONUŞMASINA BİLGİSİNE HAYRANIM.ONU SİLENLERE NE DESEM Kİ !
    YAZIK DERİM ÇOK YAZIK.
  • can çalt / 22 Şubat 2009 18:49

    komik olma fetih mert

    sayın fetih bey çok okumak lazımm deyipte cahil cahil konuşmayın kendinizi komik duruma düşürüyorsunuz tatarlar ve karaçaylar özbe öz türk'tür.bence sizin okumanız lazım bazı şeyleri...
  • Emir Sezer / 18 Şubat 2009 23:02

    Yaziq

    Bu Kadar Büyük Bir Otoriteyi

    Böyle Dişlarcasina Kenara itmek , Ayibinda Ötesindedir.

  • Koray gökhan GÜNEŞ / 5 Şubat 2009 13:14

    ilbey ortaylı

    Abuk sabuk insanlar baş tacı olur,olması gerekenleride taşlarız.ALLAH uzun ömür versın ama ilbey hocamız vefat edince , onurlandırma adına soytarılık yaparlar....
  • levent yıldız / 3 Şubat 2009 00:32

    yapılan ayıp olmaktan öte onur kırıcı

    Sayın hocamı bu şekilde kırmak doğru birşey değil gerçek bilim adamlarına ( İlber Ortaylı) değer vermek gereklidir. Yoksa önünde sadece prof olanlara değil.
  • mah hacı / 2 Şubat 2009 16:45

    yalancı bardakçı

    yükselen osmanlı sevgisi ve güçlenen bir türkiye ve yıpratma politika ile bardakçı ve yandaşları..........
  • hakkı özgür / 2 Şubat 2009 15:06

    karsı kurtaran halitpaşa

    Sayın hocam Karsı Kurtaran halit Paşa Meclis koridorların da öldürülmüştü bugüne kadar naşının nerede mevtün oldğu bulamadık bilginize arz eder cevabını bekleriz selamlar
  • M.Kuşcu / 26 Ocak 2009 16:54

    Pes

    Bu yazıya pes demekten başka bir yorum yapmak
    mümkün değil.Bir de insaf .
  • ahmet çalcalı / 18 Ocak 2009 20:26

    haddini bil ahmak

    benim yorumum osmanlılyı 33 yıl idare etmiş bismark gibi bir adamın dünyada 100 gram akıl varsa 90 gramı abdulhamidde (Hz.)dir dediği bir zat için içki içiyor diyorsun.sen kimin adamısın?sen müslümanmısın?sen tükmüsün?kime hizmet ediyorsun?bence boşa kürek çekme osmanlıyı herşeye rağmen biz çocuklarımıza öğretiyoruz.cedlerini bilsinlerki senin gibi düşmanları tanısınlar.düşman diyorum çünkü tavırların onu göteriyor.
  • Ferda Haktan / 5 Ocak 2009 17:21

    Eski yazı

    Sayın Murat Bardakçı, çalışmalarınızı ve Türk tarihi üzerindeki yararlı ve derin bilginizi takdirle karşılıyorum. Varlığınız bizim için değerli. Ben, 17 yıldır Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı Türk Edebiyatı öğretmenliği yapıyorum. Adana'da yaşıyorum. Yüksek Lisansım Binbir Gece Masalları Esat Efendi nüshasının bir bölümünün çeviriyazısı ve diziniydi. Ancak şu anda kendi alanımda Ales sınavını (70 puan alamam gerek ama ben 61 aldım) kazanamadığım için herhangi bir kariyer çalışması yapamadığımdan hiç bir şekilde kendimi geliştiremiyorum. Eski yazı ( Eski Anadolu Türkçesi veya Osmanlı Türkçesi) metinlerinde çalışmak istiyorum. Kendi çabamla ama bana maddi ve manevi getirisi de olacak bir çalışma yapmak istiyorum. Sizden bana bu konuda yönlendirici olmanızı rica ediyorum. email: anfpepe@gmail.com, cevap verirseniz beni onurlandırırsınız. Saygılarımla.
  • Ferhat ÇAKIR / 30 Aralık 2008 22:06

    Gerçekten sayın Bardakçı çok haklı

    Bu ülkenin dünyaya mal olmuş bir çok sosyal bilimcisi var.Bir İlber Hoca ,Bir Sayın İnalcık,bir İlber Hoca'nın deyimiyle Köprülüzade Fuat Bey ,Yılmaz ÖZTUNA ilk aklıma gelen tarihçiler ve önemli koltuklarda (kendileri zaten bilimleriyle tarih nezdinde en önemli makamlardalar)akademik derinlik isteyen yerlerde maalesef yer almıyorlar.Düşünebiliyo musunuz sayın Bardakçı'nın dediğine bir ekte ben yapayım dünyada yine önemli bilim adamlarımızdan maalesef mahalle baskısı fikrini yarım yamalak gündemden takip etmek dışında hiç bir bilgimiz olmayan ünlü sosyolog Şerif MARDİN ,TÜBA üyesi değil düşünebiliyor musunuz?Bu zihniyetler rahmetli Behice Boran'ı ,Ali Fuat BAŞGİL'ide üniversiteden uzaklaştırmadı mı veya daha taze bir örnek Ekmelettin İHSANOĞLU gibi bir bilim insanını aydınlanmadan bilimin kılavuzluğundan bahsedenler irticacı diye baska yerlere sürmedi mi?

    Sayın Bardakçı'ya bu yazıdan dolayı teşekkür ediyorum Enver Paşa ile ilgili çalışmasını dört gözle bekliyorum
  • Fatih Harputlu / 30 Aralık 2008 17:54

    İşin ehlinden alındığı günler

    Ehh, maalesef normal karşılıyoruz, o kadar alıştık ki,
    münevver insanların saf dışı edilmesini ama hâlâ halktan büyük bir ekserimizin bu tip şeyleri tasvip etmediğine inanıyorum, belki de sadece inanıyorum, ne dersininiz?
  • ali yıldız / 30 Aralık 2008 00:33

    altının kıymetini sarraf bilir

    sayın hocam sizler cbu millete alahın bir lütfusunuz.kitap fiyatlarınız gerçekten biz dargelirli kişilere ağır geliyor maliyetlerin çok yüksek olduğunu biliyorum ama on onbeş ytl den fazla kitaba para ayıramıyoruz aylık.
  • ekrem----- / 24 Aralık 2008 22:26

    Hocam sizi her hafta izliyorum....sitenizde tarih hakkında çok fazla bilgi yok...programlarınızı izledikten sonra sitenize büyük bir merakla girdim ama tarih hakkında fazla birşey yok...teşekkürler
  • Ahmet Faruk / 17 Aralık 2008 15:45

    Bu çok yapılan bir durum

    Daha önce Birleşmiş Milletler bünyesinde İklim Örgütünde çalışmak üzere bir bilim adamımız istendi. Bizimkiler hemen alakasız birini yazıp gönderdi ama adamlar ne yaptı, Sizin ülkenizde Zekai Şen diye biri var (Hocanın 20 ye yakın kitabı (İngilizce, Almanca, Arapça, Türkçe yazdığı) ve SCI de 200 den fazla makalesi vardır ve yine asla söylemez ama 8 dili çok iyi konuşur) lütfen siz sayın Dr.Şen ile ilgili resmi yazıyı bize gönderiniz diye önerdikleri şahıs kabul edilmedi. Geçen yıl Nobel Ödülü´nü ABD eski Başkan Yardımcısı Al Gore ile paylaşan Birleşmiş Milletler Hükümetlerarası İklim Değişikliği Paneli (IPCC), tek Türk üyesi İTÜ Öğretim Üyesi Prof. Dr. Zekai Şen´e NOBEL ödülü almalarındaki katkılarından dolayı teşekkür sertifikası gönderdi.

  • fetih mert / 3 Aralık 2008 19:54

    vah türkler vah

    belki de kendisi türk asıllı olmadığı için kuruma alınmamış olabilir ..Bu kadar saçma şeylerle uğraşıyoruz ....Biz milliyetçilik konusunda ne bir Fransa oluuruz ne herhangi bir ülke...Çok okumak lazımmmm
  • Alican SAKARYA / 17 Eylül 2008 05:25

    MUSİKİ

    Artık 'musiki bitti' denek yerine ne için kimse birşeyler yapmıyor? Sayın Murat BARDAKÇI beyefendinin divan musikisi arşivi taktire şayandır lakin bu arşivi paylaşmalı geçlerin öğrenmeseler bile en azından duymalarını sağlamalıdır.Bu sebepten arşivini bir internet sitesinde paylaşmalı her beste hakkında yorumların yapılabildiği geniş bilgilerin yer alabileceği bir internet ortamı oluşturulmalıdır. Saygılarımla: Alican SAKARYA
  • A.V.T. / 19 Temmuz 2008 18:22

    BU AYIPTAN DA ÖTE HAKSIZLIK VE İŞİ EHLİNE VERMEMENİN EN BARİZ ÖRNEĞİDİR.HOCAMIZIN KIYMETİNİ ANLAMAK İÇİN SANIRIM VEFATI BEKLENİYOR OLSA GEREK...KİM BİLİR BELKİ O ZAMAN BU NAHAK YERE YAPILAN MUAMELENİN MÜSEBBİBLERİ ,HOCAMIZIN MEZİYETLERİNİ SAYMAYI BİR MARİFET BİLECEKLER...
  • CELİL ÇAĞLAR / 30 Mayıs 2008 09:35

    Araştırmalarınıza ulaşmak istiyorum.

    Sayın Murat hocam!Sizin tarih araştırmalarınızı çok dikkatli bir şekilde takip ediyorum.Tarihin derinliklerine inerek ayrıntıları bize sunuyorsunuz ve bundan son derece zevk alıyorum yazılarınızdan .Amma ve lakin kitaplarınız çok pahalı alıp okuyamıyorum.Şahbaba eserinizi çıktığı günden beridir kitapcılarda icerigine bakarak birkaç sayfa göz atarak inceleyebiliyorum.Şu an fiyatı 42 YTL .Nasıl alıp okuyabilirim.Sitenizde eserlerinizin yada makalelerinizin okunabilecegi bi köşe oluştursanız.Şİmdi sizin eserleriniz pahalı diye yaptıgınız çalışmaları incelemeyecegizmi ?Çalışmalarınız cöpemi gitsin ?Okuyucu kitlesine ulaşmada lütfen yardımcı olunuz..Belki ben sizin çalışmalarınızı büyük bir istekle takip eden ve seven tek kişiyim.Saygılarımla.




Bu yazarın diğer yazıları






Anket

"Osmanlı'da Seks" kitabını inandırıcı ve bilimsel anlamda ciddi buluyor musunuz?
  • Evet
  • Hayır



Star Tech Logic
Card Guard Anti Skimmming Devices
ATM REMANUFACTURING